Rotary Hallstahammar säljer tulpaner för välgörenhet

tisdag 8 augusti 2023

Jesper Bertilsson

Den 20 augusti är det dags för Trångforsdagen, en årlig festdag som firar Trångfors bruk och dess historia. Under dagen kommer Rotary Hallstahammar att sälja tulpaner i olika färger och sorter för att samla in pengar till välgörenhet. Tulpanförsäljningen kommer att finnas tillgänglig vid Rotarys tält på torget, där man också kan få information om Rotarys verksamhet och projekt.

Rotary Hallstahammar är en del av Rotary International, en global organisation som arbetar för att främja fred, vänskap och service i världen. Rotary Hallstahammar har funnits sedan 1950 och har idag cirka 40 medlemmar. Klubben stödjer olika lokala och internationella initiativ, som till exempel skolbyggen i Afrika, vattenprojekt i Indien och ungdomsutbyten.

Priset är 20 kronor per tulpan, och pengarna går till Rotarys olika lokala välgörenhetsinitiativ. Tulpanerna kommer att planteras vid cirkulationsplatsen vid OKQ8 i Hallstahammar och blommar till våren 2024. Tulpanerna är ett fint sätt att förgylla omgivningen samtidigt som man bidrar till en god sak.

Rotary Hallstahammar hoppas på många besökare under Trångforsdagen [Hemsida], och tackar alla som stödjer det goda arbetet. För mer information om Rotary Hallstahammar och våra aktiviteter, följ oss på [Facebook].